Ruko nøgler

Rækkehuse og ejerlejligheder, som ønsker nye Ruko-nøgler skal bestille disse via grundejerforeningen, da det er systemnøgler, og nøgle-firmaet vil af hensyn til sikkerheden ikke udlevere nye nøgler til andre end kontaktpersonen.

Kontaktperson for Ruko nøgler oplyses ved henvendelse via kontaktformular under kontaktmenupunktet. Men det skal nævnes at det ikke er de samme som nøgleadministratorer for nøglebrikkerne.

Man er som ejer velkommen til at udskifte sin lås, hvis man ikke ønsker at være bundet af systemnøgler.

Efter bestilling af nye Ruko nøgler er afgivet tager de ca 1-2 uger før de bliver leveret.

Nøglebrikker (Elektroniske nøgler)

Alle døre i punkthusene er elektroniske, og kræver en særlig "nøglebrik" for at virke.

Vi har skiftet til nøglebrikker fra BeSafe.

Hvis det opstår problemer med nøglebrikker eller med åbning af dørene, kontakt nøgleadministrator på e-mail til efsolstriben2@gmail.com.

Det er kun nøgleadministrator der bestiller eller godkender at  BeSafe skal komme i tilfælde af  reparation.

Nye nøglebrikker

Ønsker man at få flere nøgler kan disse købes hos nøgleadministrator for 150 dkk/stk.

Beløbet overføres via Mobilepay.

Bestilling skal ske på Probo, send gerne en e-mail til efsolstriben2@gmail.com.

Herefter skal nøgleadministrator kode de nye nøglebrikker, sådan at de kan bruges.

Fraflytning

Nøglebrikkerne kan blot overdrages til den nye beboer, da nøglebrikkerne er registreret til lejligheden / rækkehuset.

Bortkommet nøglebrik

Hvis en nøglebrik tabes eller stjæles er det meget vigtigt at tage kontakt til nøgleadministratoren, da nøglebrikken skal spærres for at hindre at nøglebrikken bliver misbrugt.
Dette indebærer at beboeren skal kontakte nøgleadministratoren for at få registreret hvilke nøgler der ikke skal spærres - det kan synes omvendt; men skal ske således af sikkerhedshensyn.

Bemærk: Nøglerne er ejernes ejendom og der følger samme ansvar med nøglerne som ved almindelige nøgler.

Tidsbegrænsning

Alle nøglebrikker til rækkehuse og lejligheder virker døgnet rundt, og til de døre som de respektive beboere skal have adgang til.

De nøglebrikker som posten, avisbude, service-folk og lignende får udleveret vil have en tidsbegrænset adgang; dvs. posten kan fx ikke åbne døren om natten. Dette er for at sikre os bedre mod uønskede overraskelser (...tyveri).

Vedligehold

Ejerforeningerne står for vedligehold af opgangs og kælderdøre, mens grundejerforeningen afholder udgifterne.

Vedligehold vil primært bestå i at smøre dørene periodisk - WD40 og (syntetisk) fedt er glimrende. En gang imellem skal batterierne i døren også skiftes. Nøgleadministrator kan sørge for dette; men det er op til brugerne at holde øje med om batterierne trænger til at blive skiftet. Dørene vil åbne med ca. 2 sekunders forsinkelse når tiden kommer.

Nøglebrik-administrator

Gabriela Dorina Amariei